Heart Chat Bubble

Min och Donnas utveckling.

Vår resa började den 8:onde november 2012. Då visste hon inte ens vad esesamfrön var ;). När hon kom var hon helt grön. Lyfta hovarna kunde hon. Vi började med att hantera henne i grimma och grimskaft i boxen. Några veckor senare stod hon lös och accepterade som ledare. Vi ställde ut Donna i stallgången och la på henne ett schabrak. Ingen reaktion, dagen efter visade vi sadeln och la på den. Inga som helst problem. Allt gick framåt och jag var super glad. 
 
 
Vi började promenera med henne och hon drog dit hon ville. Jag kunde inte stoppa henne så satte på en kedja. Med kedjan slutade hon dra och tillslut kunde jag gå med vanligt grimskaft. Igår följde hon efter mig som en hund. 
 
Efter några veckor med hängande och uppsittningar gav vi oss ut i paddocken. Hon skötte sig utmärkt. Vi började med att longera och sedan satt vi upp hon var super duktig. Vi red ut ett par gånger och Donna skötte sig galant. 
 
En del 2 kommer ;) 
 
/My <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback