Heart Chat Bubble

Nätmobbing

Nätmobbning är förskräckligt vanligt i detta samhälle. Man loggar in på en hemsida och anger andra uppgifter än sina egna, hitar ett offer och börjar klanka ner på han/hon.  Men vissa som inte utsätts för det verkar ta det med ro? Varför?! Vi i smahället måste också ta tag i problemet. Vuxna borde vara någon sorts support/crew/hjälp ja vad man nu vill kalla det, på varje hemsida. Stallet.se har både crew och support för att göra sidan så trygg som möjligt. Stor hiss till er. Med crew menar jag personer som frivilligt hjälper till att göra sidan tryggare, läser ni detta så ska ni veta att ni är grymma. <3 Ert jobb gör sidan mycket tryggare i alla fall för 3 år sedan. 
 
Tyvärr sker nätmobbningen på bloggar också. Har själv blivit utsatt i början när jag fick min ponny. Men jag säger  stay strong, move on. Får du några taskiga kommentarer så ta det med dina föräldrar eller annan vuxen. Spara IP adressen/adresserna tills kommentarerna upphör. Kommer det fler mycket elakare kommentarer från samma IP adress så kan ni faktiskt polisanmäla. Men jag säger inte attdu ska polisanmäla första bästa kommentar utan vänta och se om det fortsätter eller om de bara var en enstaka gång. Fortsätter det sedan så är det nätmobbing och då har du rätt att polisanmäla! 
 
´
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback