Heart Chat Bubble

Sveriges samhälle

(Jag ska försöka bygg vidare på det jag skrev om nätmobbing) 
 
Sveriges samhälle.. I Sveriges samhälle finns det massor av olika folkgrupper: Emos, Gangstrar, Utseendefixerade, omtänksamma, snälla, otrevliga, trevliga ja ni fattar. Men vad är det som skiljer dessa åt då?
 
Ja jag kan ju inte svara exakt och detta är endast mina tankar. Några (väldigt många) verkar tror att emos är ofta lite "coola" tsm med gangstrarna. Jag tycker faktiskt precis tvärt om. Jag tycker de omtänksamma, snäll och trevliga är coola. Jag ser upp till dom. Inte dessa emos och gangstrar. 
 
Utseendefixerade då? Jo jag tycker detta är okej till en viss gräns. Visst är  det bra att man bryr sig om hur man ser ut men man behöver faktiskt inte bli någon som klankar ner på folk för de har kanske inte de märkeskläder som är inne just nu. Eller kanske fel skor. Låt folk ha på sig vad de vill! Och ni därute våga ha en egen stil, våga sticka ut, våga vara dig själv helt enkelt. Ta inte på dig en roll som du egentligen inte är. 
 
Som sagt jag ser upp till de som vågar ha en egen stil och ni som vågar vara er själva. Även er som är snäll och tänker på andra i er omgivning. 
 
Tack för att ni läst detta. <3
 
/My <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback