Heart Chat Bubble

Självförtroende.

Folk med dåligt självförtroende mår ofta sämre (psykiskt) än de med bra självförtroende. Detta beror på att folk med dåligt sjävförtroende inte ser vad de är bra på utan bara tycker man är dålig i allt. Jag var en sån person som skämdes när jag sa något bra om mig själv innan. Visst skäms jag lite fortfarande men det är mycket bättre.
 
Vad gjorde jag för att höja mitt självförtronde då? Jo jag började med att byta skola. Till en helt ny klass där ingen kände någon. Där var det som jag kunde börja om, ingen visste vem jag var. Så jag började om tog tag i mig själv och sa till mig själv: "Nu kör vi en nystart."Jag började om och började prata med folk. Visst jag var fortfarande JÄÄÄÄTTE blyg och hade inget självförtroende men jag hade börjat nysta i det. 
 
Sommren 2012 träffade jag en blond, ganska kort och trevlig tjej. Hoppas ni vet vem det är... Linn. :) Hon har hjälpt mig massor med mitt självförtroende och blyghet. Jag vågar ta för mig MYCKET mer än innan. Under sommaren hjälpte jag till med hennes häst Wag och hon tyckte jag var duktig och gav mig massor av beröm. Sommaren 2012 bubblade jag av en ny känsla. I slutet på sommaren 2012 flyttade Linn och jag hängde på. Vi fortsatte med att jag hjälpte till. Vi åkte ut och handlade ihop osv.

Nu i början av 2013 känner jag mig stark. Jag blir inte ledsen för patetiska kommentarer där jag vet att jag gör/har rätt. På min förra blogg fck jag en hel del haters. Men tack vare Linn tog jag inte åt mig bara skrattade.
 
 
 
Så jag vill säga ett STORT tack till Linn för allt hennes stöd i alla lägen.
Tack storasyster <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

En gravid kvinna blir lätt arg och ännu lättare fäller hon en tår, idag föll det många glädje tårar efter att läst detta fina inlägg :) <3

Glöm inte att vad folk än tycker och tänker och säger, så är du den du är och det ska du alltid vara stolt över ! Du är Grym ;) <3

Svar: Tack bästa <3 Men du ska veta att du är grymmast <3
pysenmysen.blogg.se

2013-03-06 @ 20:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback